بررسی مینی سریال میر از ایست‌تاون – Mare of Easttown

مینی سریال میر از ایست‌تاون یا Mare of Easttown مجموعه‌ای ۷ قسمتی در ژانر درام جنایی است که اخیرا از شبکه HBO مکس منتشر شد و نگاه‌ها را به سمت خود خیره کرد. میر اف ایست‌تاون اثری است خوش‌ساخت که نمونه آن را کمتر می‌توان در سریال‌های سال‌های اخیر پیدا کرد. با نقد و بررسی مینی سریال میر از ایست‌تاون ما را همراهی کنید.

در ادامه لیست زیر را بررسی می کینم

  • معرفی مینی سریال Mare of Easttown
  • داستان مینی سریال میر از ایست‌تاون
  • بررسی مینی سریال میر اف ایست‌تاون
  • جمع‌بندی

معرفی مینی سریال Mare of Easttown

مینی سریال «Mare of Easttown» با همکاری مشترک «برد اینگلسبی» و «کراگ زوبل» ساخته شده است. اینگلسبی به عنوان نویسنده کار، پیش از این با نگارش فیلمنامه آثاری همچون Run All Night و The Way Back در بین سینما‌دوستان شناخته شده بود. او در نگارش کارهایش به شکلی عمیق به مشکلات روحی و روانی شخصیت‌ها می‌پردازد. کاری که در این سریال نیز به بهترین شکل ممکن آن را انجام داده است. در کنار او کراگ زوبل کارگردانی میر از ایست‌تاون را برعهده داشته است. او نیز با فیلم The Hunt در سال گذشته در میان دوست‌داران سینما شناخته شد اما نتوانست توجه منتقدان را به خود جلب کند. این مینی سریال رکوردهای جالبی را از نظر تعداد تماشاگر از خود بجای گذاشته است. اپیزود پایانی این سریال در طول آخرین هفته انتشارش چهار میلیون بیننده را به خود جذب کرد و به پربیننده‌ترین قسمت یک سریال در طول دوران فعالیت شبکه استریمینگ HBO مکس تبدیل شد. این آمار نشان‌دهنده این است که با یک سریال جدی و پرمخاطب طرف هستیم. در ادامه گفته خواهد شد که چرا این سریال تا این انپیش از پرداختن به داستان و نقد این مینی‌سریال قصد دارم به بازیگران این اثر اشاره‌ای کنم. همانطور که می‌دانید «کیت وینسلت» ستاره‌ سال‌های نه چندان دور سینمای هالیوود در این اثر به ایفای نقش پرداخته است. بازی‌های خوب او را ما در فیلم‌هایی همچون «تایتانیک» و «درخشش ذهن ابدی پاک» از خاطر نخواهیم برد. این بازیگر کارکشته که بعد از مدت‌ها در قاب تصویر خوش درخشیده است ، در این مینی‌سریال نقش «میر» یک کارآگاه وظیفه‌شناس را بازی می‌کند. وینسلت برای ایفای این نقش لهجه پنسیلوانیایی را فرا ‌گرفت. او علاوه بر تمرین کردن با یک مربی گویش، زمان زیادی را نیز با افراد محلی سپری کرد تا به طور دقیق بر نحوه تلفظ کردن کلمات و لحن گفتار آن‌ها مسلط شود. او جنبه‌هایی را به شخصیت میر اضافه می‌کند که کمتر بازیگری می‌تواند به این خوبی این کار را انجام دهد. بازی او در این سریال یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر تلویزیون است. در کنار او، میر از ایست‌تاون از بازیگر به نام دیگری نیز استفاده کرده است. «گای پیرس» که ما بازی‌های خوب او را در فیلمهای Memento و L.A Confidential به یاد داریم ، در این مینی‌سریال نقش کوتاهی را بازی می‌کند. او در نقش خود به مانند کیت وینسلت موفق ظاهر شده است. همچنین در Mare of Easttown بازیگران با استعداد و جوان دیگری به مانند «آنگوری رایس» به ایفای نقش پرداخته‌اند که بسیار درخشان ظاهر شده‌اند.

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۹(fast and furious)

داستان مینی سریال میر از ایست‌تاون

داستان مینی سریال Mare of Easttown درباره کارآگاهی به نام میر شیهان با بازی کیت وینسلت است که به تازگی پسرش را از دست داده و از همسرش نیز جدا شده است. میر که در شهر کوچک ایست‌تاون زندگی و با مشکلات روحی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، در کارش هم چندان موفق نیست و بعد از حدود یک سال هنوز نتوانسته پرونده گم شدن یک دختر جوان را حل کند. اما اوضاع از جایی بدتر می‌شود که دختر دیگری به نام ارین در این شهر کوچک به قتل می‌رسد و برخی از اهالی گمان می‌کنند که این دو پرونده به هم مرتبط هستند. میر به عنوان تنها امید این شهر کوچک با تمام مشکلات زندگی شخصی‌اش باید این دو پرونده را هر چه زودتر به سرانجام برساند… .

معرفی بهترین فیلم های وودی هارلسون – Woody Harrelson

بررسی مینی سریال Mare of Easttown

ایده اولیه مینی سریال Mare of Easttown ایده جدیدی نیست و به مانند اکثر فیلم‌ها و سریال‌های جنایی دیگر، قتل‌هایی صورت می‌گیرد و کارآگاهان پرونده به دنبال قاتل هستند. داستان میر از ایست‌تاون در ابتدا بسیار کند آغاز می‌شود و مخاطب در همان ابتدا با خود می‌گوید که این سریال نیز یک سریال تکراری و ملال‌آور دیگر در ژانر جنایی است، اما سریال که جلوتر می‌رود شخصیت‌های واقعی و باور‌پذیر خود را به تماشاگر به خوبی معرفی می‌کند. در کنار این شخصیت‌پردازی، فضاسازی کوچک شهر کوچک به اندازه‌ای خوب صورت گرفته که خیلی زود مخاطب را درون خود می‌برد و با شخصیت‌هایش همراه می‌کند. این شهر آن‌قدر کوچک است که تقریبا همه همدیگر را می‌شناسند . ما با تک تک آدم‌های این شهر به مرور آشنا و با دردهایشان همراه می‌شویم. در طول هفت قسمت سریال، مخاطب به خوبی درگیر زندگی این کاراکترها می‌شود، به شکلی که در اپیزود پایانی دل‌کندن از کاراکترهای داستان بسیار سخت است.

بیش‌ترین تمرکز فیلم‌نامه‌ی اینگلسبی بر روی میر و خانواده‌اش است. خانواده میر به بهترین شکل ممکن ساخته می‌شود. رابطه مادر میر با میر بسیار واقعی از آب درآمده است. مادر میر شبیه به مادران کلیشه‌ای فیلم‌ها و سریالهای دیگر نیست. اینگلسبی با شکستن قاعده‌‌های روتین در شخصیت‌پردازی مادر میر عالی عمل کرده است. پرداختن به کارکترهای فرعی و ارتباط دادن آنها به داستان اصلی یکی از عوامل موفقیت این سریال است. داستان‌های فرعی شاید در لحظاتی برخی سکانس‌ها را خسته‌کننده کند اما به مرور زمان این داستان‌های فرعی به مانند یک پازل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به داستان اصلی سریال شاخ و برگ می‌دهند.

در ادامه بررسی مینی سریال Mare of Easttown باید گفت که البته لازم به ذکر است که درام‌های حاشیه‌ای این مینی سریال از توازن مناسبی برخورددار نیستند. به یک سری از شخصیت‌های فرعی داستان بیش از حد توجه شده است و به یک سری کمتر. به طور مثال به زندگی عاطفی دختر میر بیش از حد پرداخته شده است. زندگی شخصی او خیلی نمی‌تواند داستان اصلی سریال را پیش ببرد. در نقطه مقابل شخصیت‌های «لوری راس»، با بازی جولیان نیکلسون (Julianne Nicholson) و «داون بیلی»، با بازی انید گراهام (Enid Graham) که هر دو از دوستان میر هستند، علی‌رغم ظرفیت داستانی بالا پرداخت کافی و مناسبی ندارند.

دانلود و نقد و بررسی فیلم پسران بد تا ابد Bad Boys For Life

جمع بندی

سریال Mare of Easttown یک اثر تاثیرگذار، امیدبخش و کم‌نظیر است که با ترکیب کردن داستان شخصیت‌های باورپذیر خود، درامی مملو از احساسات و انسانیت را به مخاطبان هدیه می‌دهد. این اثر به مانند یک جواهر در میان سریال‌های جنایی دیگر خوش می‌درخشد و تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر شخصیت میر و تصمیم‌هایش می‌کند. اگر به ژانر جنایی و پلیسی علاقه‌مند هستید، تماشای این مینی سریال اصیل و پر از تعلیق را به هیچ وجه از دست ندهید.

امیدواریم که از مطالعه بررسی مینی سریال Mare of Easttown لذت برده باشید. شما درمورد مینی سریال میر آف ایست تاون  چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از اخرین اخبار فیلم و سریال های روز دنیا از صفحه اصلی سایت ما دیدن کنید.

Post Author: 11film

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *