دانلود و نقد و بررسی فیلم رفقای خوب – Goodfellas 1990

فیلم Goodfellas

فیلم رفقای خوب (Goodfellas) یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما در ژانر جنایی و گنگستری به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است. این فیلم محصول کمپانی برادران وارنر است که در سال ۱۹۹۰ میلادی اکران شد. در فیلم Goodfellas بازیگران سرشناسی مانند رابرت دنیرو، ری لیوتا و جو پشی به ایفای نقش پرداختند. در این مطلب از مجله لی‌لی‌مگ قصد داریم اطلاعاتی کامل از فیلم رفقای خوب به همراه نقد آن به شما ارایه دهیم.

نمایش ذخیره خودکار

خلاصه داستان فیلم Goodfellas

فیلم رفقای خوب بر اساس داستان واقعی زندگی هنری هیل، گنگستر و جنایتکار مشهور ساخته شده است. هنری (با بازی ری لیوتا) جوانی با ریشه ایرلندی است که آرزو دارد به یک گنگستر معروف در محله ایرلندی‌های بروکلین تبدیل شود. به همین دلیل به یک باند خلافکاری ایتالیایی به ریاست پل سیسرو (با بازی پل سوروینو) وارد می‌شود. هنری کارش را به عنوان پادو شروع می‌کند و تلاش می‌کند تا اعتماد سایر اعضای باند را جلب کند. اما به دلیل اینکه اصالت ایتالیایی ندارد، رشد و ترقی در این باند برای او سخت است. با این وجود او رفته‌رفته در کنار دوستانش جیمی کانوی (با بازی رابرت دونیرو) و تامی دوویتو (با بازی جو پشی) رشد می‌کند و یک گروه سه نفره و مافیایی تشکیل می‌دهد تا به آرزوهایش برسد …

بازیگران فیلم رفقای خوب

بازیگران اصلی فیلم سینمایی Goodfellas عبارتند از:

  • رابرت دنیرو (Robert De Niro) در نقش جیمز کانوی (James Conway)
  • ری لیوتا (Ray Liotta) در نقش هنری هیل (Henry Hill)
  • جو پشی (Joe Pesci) در نقش تامی دوویتو (Tommy DeVito)
  • لورین براکو (Lorraine Bracco) در نقش کارن هیل (Karen Hill)
  • پل سوروینو (Paul Sorvino) در نقش پل سیسرو (Paul Cicero)
  • فرانک وینسنت (Frank Vincent) در نقش بیلی بتز (Billy Batts)
  • چاک لاو (Chuck Low) در نقش موریس کسلر (Morris Kessler)
  • فرانک دیلئو (Frank DiLeo) در نقش تادی سیسرو (Tuddy Cicero)
  • فرانک سیورو (Frank Sivero) در نقش فرانکی کاربن (Frankie Carbone)
  • تونی دارو (Tony Darrow) در نقش سونی بانز (Sonny Bunz)

رابرت دنیرو یکی از بازیگران اصلی فیلم رفقای خوب است و در این فیلم یکی از بهترین هنرنمایی‌های خود را به ثبت رسانده‌است.

دانلود فیلم Goodfellas 1990

فیلم سینمایی رفقای خوب

اگر به تماشای فیلم Goodfellas علاقه مند هستید، می‌توانید آن را به کمک لینک زیر دانلود کرده و از مشاهده‌ی آن لذت ببرید.

دانلود فیلم سینمایی رفقای خوب سانسور شده با دوبله فارسی از دوستیها

دانلود فیلم سینمایی Goodfellas 1990 بدون سانسور با زیرنویس فارسی از ایزی ببین

نقد فیلم سینمایی رفقای خوب

فیلم رفقای خوب یکی از شاهکارترین آثار مارتین اسکورسیزی در ژانر جنایی محسوب می‌شود. اسکورسیزی در این فیلم به خوبی دنیای ظاهری و غبطه برانگيز گنگسترها و همچنین وجوه خبیث شخصیتی آنها را به تصویر می‌کشد. این کارگردان به خوبی مراحل نابودی بشریت و سقوط شخصیت‌ها را نشان می‌دهد و تلاش می‌کند نابودی هیل هنری را به ضعف اجتماعی نسبت دهد.

فیلمنامه‌ی فیلم رفقای خوب با الهام از یک رمان جنایی و با همکاری اسکورسیزی و نویسنده‌ی رمان یعنی نیکولاس پیلگی تنظیم شده‌است و یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می‌شود. شخصیت پردازی کاراکترهای جیمی و تامی به عنوان نقش‌های مکمل هنری هیل نیز به خوبی صورت گرفته است. تامی شخصیتی بامزه، عصبی و بسیار بی‌رحم دارد که با بازی درخشان جو پشی و بداهه گویی‌های بی‌نظیرش به خوبی شکل گرفته است. در طرف مقابل جیمی فردی آرام، خونسرد و منطقی است و همچون تامی بسیار خشن و بی‌رحم می‌باشد. بدون تردید بازی فوق العاده‌ی رابرت دنیرو در این نقش یکی از عوامل اصلی جلوه کردن این کاراکتر شده‌است.

فیلم Goodfellas خوب با توجه به سایت متاکریتیک به صورت میانگین امتیاز ۸۹ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کرده­است. این فیلم به باور بسیاری از منتقدین از جمله راجر ایبرت و مجلات مشهور سینمایی یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما و دومین فیلم گنگستری تاریخ سینما پس از فیلم پدرخوانده است.

جوایز فیلم سینمایی رفقای خوب از جشنواره های مختلف

فیلم سینمایی رفقای خوب از نظر بسیاری از منتقدین و مخاطبان سینما جز بهترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی محسوب می‌شود و حتی از نظر برخی از مجلات معتبر، این فیلم در صدر لیست بهترین فیلم‌های اسکورسیزی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال مجله معتبر توتال این فیلم را بهترین فیلم تاریخ سینما معرفی کرده‌است و مجله مشهور امپایر آن را در رتبه ششم در بین ۵۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار داده‌است. موسسه‌ی فیلم آمریکا نیز در سال ۲۰۰۷ میلادی فیلم سینمایی رفقای خوب را پس از فیلم پدرخوانده در رتبه‌ی دوم بهترین فیلم‌های گنگستری تاریخ سینما قرار داده است. به علاوه فیلم رفقای خوب از نظر کاربران سایت imdb در بین ۳۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار دارد.

فیلم رفقای خوب با وجود استقبال فراوان مخاطبان و منتقدان، فقط در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل (جو پشی) موفق به کسب جایزه اسکار شد. البته این فیلم در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش زن (لورن براکو)، بهترین کارگردانی (مارتین اسکورسیزی)، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی (نیکولاس پیلگی و مارتین اسکورسیزی) و بهترین تدوین (تلما شونمیکر) نامزد اسکار بود. در کنار این عناوین، فیلم رفقای خوب موفق به دریافت ۴۳ جایزه‌ی دیگر از جشنواره‌های مختلف شد که از مهمترین آنها می‌توان به پنج جایزه‌ی بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین تدوین و بهترین طراحی لباس از جشنواره بفتا اشاره کرد. همچنین این فیلم برای ۳۸ جایزه‌ی دیگر نیز نامزد بود.

سخن پایانی درباره فیلم سینمایی رفقای خوب

در این مطلب تلاش کردیم تا یک معرفی کامل از فیلم رفقای خوب داشته باشیم. در پایان دوست داریم تا نظر شما را درباره فیلم Goodfellas بپرسیم. آیا تا به حال فیلم رفقای خوب را مشاهده کرده‌اید؟ در صورت دیدن، آیا از این فیلم لذت بردید؟ نقش‌آفرینی کدام بازیگر را در این فیلم دوست دارید؟ می‌توانید دیدگاه و نقد خود درباره فیلم سینمایی Goodfellas خوب را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده و بررسی فیلم های بیشتر از صفحه اصلی سایت ما دیدن کنید.

Post Author: 11film

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *